Este bine să motivezi o persoană prin laudă și apreciere?

Săptămâna aceasta trec un curs de psihopedagogie în cadrul Colegiului Teologic Pedagogic din Chișinău. Lecțiile pe care le învăț sunt superbe și cred că o să-mi prindă foarte bine pe viitor în predare. Deja am reușit să analizez o mare parte din activitatea mea de predare anterioară și am depistat o mulțime de greșeli.

Vreau să împărtășesc un principiu pentru predare și educarea copiilor pe care l-am învățat astăzi, și anume lauzi și apreciezi nu persoana, dar comportamentul, acțiunile. Spre exemplu, nu spui: „Bravo, ești un foarte bun pictor!”, dar „Ți-a reușit această pictură, e foarte frumoasă!” sau „Ce bun ești!”, mai bine este să spui „Ai făcut o faptă bună și o bucurie pentru că ai dat acest cadou! Apreciez gestul tău!”

Am citit și un articol foarte interesant despre cât de dăunătoare pot fi folosite lauda și recompensa uneori. Părinții, învățătorii și liderii deseori folosesc acest fel de motivare, dar nu totdeauna îl folosesc corect și aduce consecințe nu prea bune. Eu personal, uneori, m-am trezit dependentă de aprecieri până acolo că dacă nu eram apreciată o perioadă nu mă simțeam bine și mi se părea că nu fac ceva corect. Aceasta nu este o motivație corectă și mă rog ca Dumnezeu să mă ajute totdeauna să fac lucrurile pentru recompensa și aprecierea pe care o voi primi de la el și nu de la oameni.

Fiți foarte atenți în educația copiilor și elevilor voștri, așa ca să nu le dăunați prin aprecieri sau laude, iar motivația lor să fie una internă și corectă! Vă invit să citiți următorul articol care explică foarte detaliat avantajele, dezavantajele și dă unele sfaturi referitor la felul cum să folosești recompensa și lauda:

http://attachmentparenting.ro/cms/front_content.php?idcat=4&idart=92

2 Responses to Este bine să motivezi o persoană prin laudă și apreciere?

  1. wp (@wpdotmd) spune:

    Cred ca practica data e buna nu numai in pedagogie, dar si in viata de zi cu zi

  2. batinirina spune:

    Asa este, eu tot ceea ce invat ma gindesc automat cum sa aplic cu persoane specifice si ce greseli am comis deja…

Lasă un răspuns

