Atribuțiile largi și periculoase ale Consiliului privind prevenirea și combaterea discrminării potrivit proiectului de lege antidiscriminare

Legea nediscriminare, pe lângă toate celelalte consecințe pe care le aduce după sine mai prevede și înființarea unui Consiliu căruia îi dă atribuții foarte largi Consiliului pe care le văd destul de largi și periculoase. Astfel, articolul 12 prevede că în domeniul prevenirii și combaterii discriminării au atribuții 3 subiecți, și anume Consiliul pentru prevenirea și combaterea discriminării (în continuare – Consiliul), Autoritățile Administrației publice centrale și locale, precum și Asociațiile Obștești (desigur cele care se vor declara că activează în acest sens, printre care și Gender-Doc M care apără drepturile și interesele minorităților sexuale, și nici de cum AO Pentru Familie, care apără valorile familiei, pentru că ea va fi declarată atunci ca una discriminatorie.)

Articolul 14 al legii prevede care sunt atrbuțiile Consiliului:

  • Examinează corespunderea legislației în vigoare standardelor nediscriminatorii (alin.(1), litera a), astfel, aceasta lege devine baza adoptării de noi legi și vreau să prezint câteva exemple:
    • Acum de curând în Franța s-a evidențiat inițiativa de a modifica definiția dată familiei din codul Civil, care este considerată discriminatorie, fiind sesizată în acest sens Consiliul Constituțional, care, din fericire, a declarat definiția constituțională și nediscriminatorie;
    • Apoi, foarte ușor se ajunge la legalizarea căsătoriilor homosexuale, a adoptiilor copiilor, astfel nu trebuie să ne lăsăm măguliți de promisiunile și înșelăciunile homosexualilor care spun că nu au nevoie de astfel de drepturi, ei cerând doar să nu fie discriminați, pentru că aceste revendicări urmează adoptării legii nediscriminare, așa cum a afirmat și Marcicov într-o conferință de presă că în 5 ani, în Republia Moldova vor fi legalizate căsătoriile homosexuale;
    • Stabilirea procentului de reprezentare a persoanelor homosexuale în Parlament, așa cum cer în Marea Britanie 40%;
    • Proiectul de lege din Marea Britanie care a parvenit cu 3 săptămini în urmă, ce obligă păstorii, preoții să cunune cuplurile homosexuale și aceasta în pofida faptului că actul constituțional din 1215- Magna Charta Libertatum stipulează pe primul loc principiul fundamental: “Biserica Angliei va fi liberă”.
  • Consiliul inițiază propunerile de modificare a legislației în vigoare (alin.(1), lit. b), și iarăși mă întorc la ce am mai menționat – valul de modificări care urmează adoptării acestei legi, în urma exercitării primei atribuții de examinare a corespunderii legislației la standardele nediscriminatorii, umrează cea de-a II-a atribuție- inițierea propunerilor de modificare a legislației, așa încât aceasta să corespundă acestor standarde;

Mulți cred  nu vor fi căsătoriile homosexuale legalizate în țara noastră în curând, pericolul nu este atât de departe. Așa încearcă să ne ducă de nas și Marcicov, cu toate că anterior, în alte conferințe de presă a spus că în cel puțin 5 ani căsătoriile homosexuale vor fi legalizate în RM;

  • Consiliul adoptă avize consultative privitor la conformitatea proiectelor de acte normative cu legislația în domeniul nediscriminării (alin.(1), lit.c), astfel orice proiect de act normativ va trece prin acest „filtru de control al nediscriminării” și cele care nu vor fi conforme, și după cum arată realitatea, nu sunt conforme cele care sunt pentru moralitate, pentru familia tradițională, pentru valori, vor primi aviz negativ din partea Consiliului;
  • Consiliul monitorizează modul de implimentare a legislației în domeniu (alin.(1), lit.d)

Unul din deputați a spus că nu trebuie să ne fie frică, pentru că în RM nu este ca și în țările europene sau ca și în Ameerica, unde de vreme ce o lege este adoptată, toți caută cum să o implimenteze, să o pună în aplicare, pentru că la noi toți caută să o ocolească. Nu este cazul acestei legi, și un argument în plus este atribuția aceasta expres prevazută a Consiliului;

  • Colectează informații despre dimensiunile, starea și tendințele discriminării la nivel național (alin.(1), lit.e), fiind un mare risc de a se camufla această stare prin statistici, așa cum se face la moment, când populația nu strigă și nu cere această lege, afară de statisticile Gender-Doc M;
  • Consiliul contribuie la sensibilizarea și conștientizarea societății în vederea eliminării tuturor formelor de discriminare, reeșind din valorile democratice (alin.(1), lit. g)… prin panouri publicitare, spoturi publicitare, lecții educative și orice alte mijloace care implică resurse enorme, iar activitatea Consiliului este finanțată de la bugetul de stat, potrivit acestei legi;
  • Consiliul examinează plângerile persoanelor ce se consideră a fi victime ale discriminării (alin.1, lit.i);
  • Intervine pe lângă organele corespunzătoare cu un demers pentru intentarea unui proces disciplinar în privința persoanei cu funcție de răspundere care a comis în activitatea sa fapte discriminatorii (alin.1, lit. j)
  • Consiliul examinează cauzele contravenționale și aplică sancțiuni (alin.1, lit.k)
  • Consiliul sesizeaza organele de urmărire penală (alin.1, lit.l) în caz de depistare a elementelor componenței de infracțiune, și după cum am spus, în acest sens este înaintat și proiectul de modificare a Codului Penal, care presupune amenzi usturătoare, și anume până la 9000 lei pentru persoanele fizice și respectiv până la 30000 lei pentru persoanele juridice.

Atribuțiile Consiliului nu se limitează aici, la alin.(1), lit. n) a aceluiași articol prevede că Consiliul exercită și alte atribuții stabilite de regulamentul său, ca supliment la cele stabilite de această lege, care și așa sunt foarte largi și periculoase.

Anunțuri

3 Responses to Atribuțiile largi și periculoase ale Consiliului privind prevenirea și combaterea discrminării potrivit proiectului de lege antidiscriminare

  1. […] țară care acceptă legea nediscriminare, în varianta din țara noastră legea prevede crearea Consiliului privind prevenirea și combaterea discriminării. Se pare că crearea acestuia presupune mai multă discriminare decât prevenire și combatere a […]

  2. […] În România există infamul Centru Național pentru Combaterea Discriminării. Echivalentul lui în Marea Britanie este Comisia Egalității și a Drepturilor Omului. Publicația The Telegraph a publicat un comentariu din care reiese ca această Comisie respinge în mod constant cazurile creștinilor care se plâng de discriminare religioasa, dar este deosebit de bunăvoitoare când e vorba de plângerile de discriminare ale homosexualilor. Acest consiliu primește atribuții destul de largi și periculoase, despre care am scris aici: https://batinirina.wordpress.com/2011/04/05/atributiile-largi-si-periculoase-ale-consiliului-privind-… […]

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: